P4C(Philosophy For Communities)

P4C, İşbirlikçi diyaloglar ve yansımalar şeklinde felsefi sorgulama yoluyla çocuklarda bilişsel, sosyal ve dil becerilerini destekleyen bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım, düşünme ve iletişim becerilerini geliştiren akademik kazanımlarını destekleyen yenilikçi bir eğitim anlayışı olarak kabul edilir.

P4C Eğitimi;

·       Çocukların analitik düşünme, eleştirel düşünme, mantık yürütme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.

·       Çocukların empati yapabilme, başkalarının farklı düşüncelerini anlayabilme ve karşılıklı saygı gibi sosyal becerilerini  desteklemektedir.

·       Çocukların dili etkin kullanma becerilerini desteklemektedir.

·       Çocukların soru sorma becerilerini desteklemektedir.

·       Çocukların iletişim ve kendilerini ifade etme becerilerini desteklemektedir.

Okulumuzda ilkokul 1, 2, 3 ve 4. Sınıflarımızda haftada 1 saat olmak üzere P4C(çocuk felsefesi) dersi işlemekteyiz. Çocuk Felsefesi derslerimizde, “Sadık Uygun Yayınları Çocuklar İçin Felsefe” kitabını kullanmaktayız. Çocuk Felsefi dersi ile öncelikle öğrencilerimize analitik, eleştirel, yaratıcı, özenli düşünme becerileri kazandırmayı amaçlamaktayız.

Her hafta ders saatimizde grup oturumları yapılmakta, kitabımızdan öğretmen tarafından bir hikaye okunmakta, sonrasında ise Öğretmen Kılavuz Kitabında bulunan felsefi, olgusal ve açık uçlu sorular öğrenciler tarafından cevaplanmaktadır. Sorular cevaplandıktan sonra kitabın etkinlik kısmında bulunan etkinlikler öğrenciler ile birlikte yapılmaktadır. Öğrenciler onlara yöneltilen soruları cevaplarken hem düşünme becerileri hem de kendilerini ifade etme, dili etkin şekilde kullanma becerileri gelişmektedir.