P4C(Philosophy
For Communities)
P4C,
İşbirlikçi diyaloglar ve yansımalar şeklinde felsefi sorgulama yoluyla
çocuklarda bilişsel, sosyal ve dil becerilerini destekleyen bir yaklaşımdır. Bu
yaklaşım, düşünme ve iletişim becerilerini geliştiren akademik kazanımlarını
destekleyen yenilikçi bir eğitim anlayışı olarak kabul edilir.
P4C
Eğitimi;
·
Çocukların analitik düşünme, eleştirel düşünme, mantık
yürütme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.
·
Çocukların
empati yapabilme, başkalarının farklı düşüncelerini anlayabilme ve karşılıklı
saygı gibi sosyal becerilerini
desteklemektedir.
·
Çocukların
dili etkin kullanma becerilerini desteklemektedir.
·
Çocukların
soru sorma becerilerini desteklemektedir.
·
Çocukların
iletişim ve kendilerini ifade etme becerilerini desteklemektedir.
Okulumuzda ilkokul 1, 2, 3 ve 4.
Sınıflarımızda haftada 1 saat olmak üzere P4C(çocuk felsefesi) dersi
işlemekteyiz. Çocuk Felsefesi derslerimizde, “Sadık Uygun Yayınları Çocuklar
İçin Felsefe” kitabını kullanmaktayız. Çocuk Felsefi dersi ile öncelikle öğrencilerimize
analitik, eleştirel, yaratıcı, özenli düşünme becerileri kazandırmayı
amaçlamaktayız.
Her hafta ders saatimizde grup oturumları yapılmakta, kitabımızdan öğretmen tarafından bir hikaye okunmakta, sonrasında ise Öğretmen Kılavuz Kitabında bulunan felsefi, olgusal ve açık uçlu sorular öğrenciler tarafından cevaplanmaktadır. Sorular cevaplandıktan sonra kitabın etkinlik kısmında bulunan etkinlikler öğrenciler ile birlikte yapılmaktadır. Öğrenciler onlara yöneltilen soruları cevaplarken hem düşünme becerileri hem de kendilerini ifade etme, dili etkin şekilde kullanma becerileri gelişmektedir.