P4C, İşbirlikçi diyaloglar ve yansımalar şeklinde felsefi sorgulama yoluyla çocuklarda

bilişsel, sosyal ve dil becerilerini destekleyen bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım, düşünme ve

iletişim becerilerini geliştiren akademik kazanımlarını destekleyen yenilikçi bir eğitim

anlayışı olarak kabul edilir.


P4C Eğitimi;

- Çocukların analitik düşünme, eleştirel düşünme, mantık yürütme ve problem çözme

becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.

- Çocukların empati yapabilme, başkalarının farklı düşüncelerini anlayabilme ve

karşılıklı saygı gibi sosyal becerilerini desteklemektedir.

- Çocukların dili etkin kullanma becerilerini desteklemektedir.

- Çocukların soru sorma becerilerini desteklemektedir.

- Çocukların iletişim ve kendilerini ifade etme becerilerini desteklemektedir.

Okulumuzda ilkokul 1, 2, 3 ve 4. Sınıflarımızda haftada 1 saat olmak üzere P4C(çocuk

felsefesi) dersi işlemekteyiz. Çocuk Felsefesi derslerimizde, “Sadık Uygun Yayınları

Çocuklar İçin Felsefe” kitabını kullanmaktayız. Çocuk Felsefi dersi ile öncelikle

öğrencilerimize analitik, eleştirel, yaratıcı, özenli düşünme becerileri kazandırmayı

amaçlamaktayız.

Her hafta ders saatimizde grup oturumları yapılmakta, kitabımızdan öğretmen tarafından bir

hikaye okunmakta, sonrasında ise Öğretmen Kılavuz Kitabında bulunan felsefi, olgusal ve

açık uçlu sorular öğrenciler tarafından cevaplanmaktadır. Sorular cevaplandıktan sonra

kitabın etkinlik kısmında bulunan etkinlikler öğrenciler ile birlikte yapılmaktadır. Öğrenciler

onlara yöneltilen soruları cevaplarken hem düşünme becerileri hem de kendilerini ifade etme,

dili etkin şekilde kullanma becerileri gelişmektedir.