Şafak Öncü Koleji Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi’nin temel amacı

öğrencilerimizin bilişsel, sosyal, duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini

desteklemektir. Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini bu çerçevede belirleyerek kendini

keşfetmesi, iletişim, problem çözme, çevreye uyum sağlama çalışmalarını yürütmek bizim en

temel amacımızdır. Bu çalışmalar ihtiyaca göre belirlenmiş bir şekilde grup çalışmaları veya

bireysel görüşmeler şeklinde yapılır. Her genç tek ve biriciktir. Gelişim süreçleri birbirinden

farklıdır. Bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak tüm öğrencilerin temel yaşam

becerilerini geliştirmesi sağlanır. Yapılan planlamalarda esas olan, öğrencilerimizin kendi

gelişim dönemi özelliklerine uyumudur.


Öğrenci Tanıma Çalışmaları:

Öğrencilerin okula, çevresine oryantasyon ve uyumu için bireysel görüşmeler, test ve

envanterler uygulanır. Ayrıca öğrencinin güçlü alanlarını keşfetmesi ve bu alanları

geliştirmesi için çalışmalar yürütülür.

Bireysel Görüşmeler:

Öğrencilerin eğitsel-sosyal ve ruhsal gelişim alanlarında yaşadıkları sorunların fark

edilmesinde ve çözümünde kullanılan, öğrencileri tanımaya ve kendilerine tanıtmaya yönelik

çalışmaların planlandığı ve uygulandığı, gerekli görüldüğünde çeşitli test, envanter ve

ölçeklerin yapıldığı görüşmelerdir. Bireysel görüşmeler üç şekilde gerçekleştirilmektedir;

• Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimine

başvurmaları yoluyla,

• Rehberlik ve psikolojik danışmanlık biriminin gözlemleri sonucu gerekli gördüğü

durumlarda,

• Öğretmenlerin ve velilerin ihtiyaç duyduğu durumlarda gerçekleştirilmektedir.

Sınıf İçi Rehberlik Çalışmaları:

Sınıf danışman öğretmeni ve okul psikolojik danışmanı belirlenmiş planlamalara göre sınıf içi

rehberlik çalışmalarını yaparlar.

Isınma ve Tanışma Grup Rehberliği Çalışmaları:

Birbiri ile yeni tanışan grupların iletişim engellerini kaldırmaları ve yeni iletişim bağları

kurmaları için yapılan çalışmalardır. Bu çalışmalar grup içindeki etkileşimi arttırması

amacıyla akademik dönem başlangıcında veya ihtiyaç duyulduğun yapılır.

• Oryantasyon Grup Rehberliği Çalışmaları:

Okula, çevreye ve yeni katıldığı gruba uyumu için yapılan çalışmalardır. Bu çalışmalar ile

birlikte öğrencinin okula, çevresine, arkadaşlarına uyumu hedeflenir.


Atölyeler / Projeler / Grup Çalışmaları Akran Arabuluculuğu:

Öğrencilerin çatışma çözme ve arabuluculuk becerilerini geliştirmek, akran desteği ile

yaşadığı problemleri aşabilmeleri adına gönüllü öğrenciler tarafından yürütülen süreçtir.

Kariyer Günleri:

Öğrencilerin kariyer yolculuğunda hedeflerini belirlemesi ve yeni keşifler yapabilmesi için

çeşitli meslek alanlarında akademisyen, meslek uzmanı ve üniversite bölüm öğrencileriyle

etkinlik gerçekleştirilir. Öğrencilerin hedefledikleri mesleği farklı boyutlardan tanımaları

sağlanır.

Sosyal Uyum ve Atılganlık Grup Rehberliği Çalışmaları:

Atılganlık; bireyin duygu, düşünce, inanç ve arzularını karşısındaki bireylerin hakkını

çiğnemeden ifade edebilmesidir. Geçiş/uyum programları ise herhangi bir okuldan ya da

sınıftan diğerine geçişi kolaylaştırmak için tasarlanan etkinlikler ve uygulamalardan oluşan

bir programdır. Diğer bir deyişle, geçiş programları, öğrencileri bir üst sınıf ya da eğitim

kurumuna hazırlayan, öğrencilerin uyumunu kolaylaştırarak geçişin getirdiği sorunları en aza

indirgemeye çalışan programlardır.

Sınav Kaygısı Grup Rehberliği Çalışmaları:

Sınav kaygısı öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili biçimde kullanılmasını engelleyen ve

başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıdır. Bazı öğrenciler yaklaşan sınavdaki başarı

düzeyini genelleyerek, bunu kişiliğinin başarı ya da başarısızlığı olarak değerlendirebilir. Bu

durum değerlendirilme korkusuna ve sınavın sürecinden çok sınavın sonucuna odaklanmaya

neden olur. Bu kaygıyı yaşayan öğrenciler ile yapılan çalışmalardır.

Öfke Kontrolü Grup Rehberliği Çalışmaları:

Öfke; sevgi, üzüntü, korku, mutluluk, merhamet gibi en temel duygularımızdan biridir. Genel

olarak insanın bilinçli yaşamadığı, kontrol etmekte zorlandığı bu duygu ile nasıl başa

çıkılacağı, yaşandığı anda verilen kararlarla şekillenir. Kişinin karşısındakine ve kendisine

kontrolsüz yaşanan öfke ile vereceği zararlar çok farklı boyutlarda olabilir. Öfkenin

kaynağında yaşayan ve yaşatanın hatalarından bahsetmek gerekir. Öfke duygusu ve bu

duyguyu yönetmekte zorlanan bireyler ile yapılan çalışmalardır.

Test, Teknik ve Envanterler Kendini Değerlendirme Envanteri:

Öğrencilerin yetenek, ilgi ve değerleri bakımından kendilerini algılama biçimlerini tanımaya

ve bu yolla mesleki eğitim alanı tercihine yardımcı olmak amacıyla uygulanır.

Öğrenme Stilleri Testi:

Öğrenme stili, öğrencinin en etkin şekilde öğrenmek için yani, yeni bir bilgiyi almak,

anlamak, tutmak ve tekrar kullanabilmek için programlandığı tarzıdır. Öğrenme stilleri her bir

öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve

kendilerine özgü yollar kullanmasıdır. Öğrencinin kendi öğrenme stilini keşfederek bu

doğrultuda bilinçlenmesi amacıyla uygulanır.


Sınav Kaygısı Ölçeği:

Sınav kaygısı; öncesinde öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına

engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygı olarak tanımlanır. Bu kaygıyı yüksek

derecede yaşayan öğrenciler ile hem bireysel hem de grup çalışmaları yapılır.

Ergenlerde Karar Verme Ölçeği:

Ölçek, katılımcının karar verirken nelere dikkat etiğini, karar verirken hangi stili kullandığını

ölçmek için kullanılır.

Mesleki Tercih Envanteri:

Ölçek, katılımcının yetenek ve ilgilerine göre seçeceği mesleğin hangi alandan olabileceğini

görmek için kullanılır.

Rehberlik İhtiyaçları Belirleme Anketi:

Katılımcının rehberlik ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçlara yönelik planlamalar yapmak

amacıyla kullanılır.

Okul Dışı Etkinlikler:

Öğrencileri akademik ve sosyal becerilerini geliştirmek için üniversite, iş sahaları, sosyal

faaliyetler, vb. alanlarda okul dışı etkinlikler planlanır.

Gölge Meslek Programı:

Meslek seçimi, belli bir gelişim süreci içinde birey ile çevrenin etkileşimi sonucu oluşan

benlik tasarımının bir mesleğe yansıması ve ifadesidir. İnsanlar, bebeklikten itibaren

kendilerine ilişkin bir benlik kavramı oluşturmaya başlar ve bu süreç yaşam boyu sürer.

Benlik kavramını bulunurken kullanılan yollardan bir tanesi ‘’keşfetme’’dir. Kişi çeşitli

etkinlikler, çabalar sırasında neler yapabildiğini, yetenek ve özelliklerini keşfeder.

Yaptıklarını değerlendirir ve kendisi hakkında algı geliştirmeye başlar. Çeşitli roller içerisinde

kendini sınama ve görme de insanların benlik kavramını geliştirir. Bir mesleğin seçilmesi,

bireyin yaşamında onun benlik kavramını oldukça belirgin bir şekilde belirttiği bir noktadır.

Bu sebepledir ki meslek seçimi çocukluktan itibaren yaşamdaki her evreden etkilenmektedir.

Lise çağları en önemli evrelerden bir tanesidir. Ergenlik dönemindeki bireye çevreden

sunulan fırsatlar, çalışma deneyimleri, sosyo ekonomik düzey, anne baba ilişkileri, olumlu

yaşam deneyimleri vb. birçok etmen etkilemektedir. Birey kendi kişiliğine uygun olmayan

mesleklere yönelmekte ve bu durumu çok geç fark etmektedir. Yaşam boyu önemli bir işlevi

olan meslek seçimi bu sebeple titizlikle yapılmalıdır. Gölge Meslek Programı kapsamında

öğrenciler ilgi duydukları tanımak istedikleri meslekleri yazılı form doldurarak rehberlik ve

psikolojik danışma birimine iletmektedir. Okul Psikolojik Danışmanımız, Okul

Psikoloğumuz, İlgili Alan Öğretmenlerimiz, Lise Müdürümüz ve Kampüs Müdürümüz

işbirliğinde öğrencilerin istedikleri meslek alanlarında görev alan meslek elemanları ve

kurumlarla iletişim kurularak öğrencilerimizin bir haftalık süre boyunca mesleki

deneyimlerini gözlemeleri, kendileriyle olan uyumlarını sorgulamalarını, meslek hedeflerini

netleştirmelerini sağlamaktadır. Öğrencilerimiz meslekle ilgili en ince ayrıntılara kadar

doğrudan bilgi edinmekte ve yaşayarak öğrenmektedirler.


Kariyer Danışmanlığı:

Öğrencilerin lise eğitimi boyunca hedefledikleri mesleği ve öğrencinin ilgi ve yeteneklerini

keşfetmesi amacıyla çalışmalar yürütülür.

• Seminerler, Sunumlar:

• Sınav Sistemi Sınav • Kaygısı ve Baş etme Yöntemleri

• Ergenlik Dönemi • Verimli Ders Çalışma Teknikleri

• Alan/Ders Seçimi • Güvenli İnternet Kullanımı Bağımlılık(internet, sosyal medya, oyun, vs.)

• İletişim Teknikleri •  Akran Zorbalığı •Test Çözme Teknikler

YKS

Şafak Öncü Koleji Lise Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi, öğrencilerimizin

eğitimleri süresince, yaşam içinde ve üst öğrenim yaşamında kullanılabilir bilgi ve birikimler

kazanmasına özen göstermektedir. Öğrencilerimizin hayata hazırlandığı bu dönemde, kişisel

gelişimleri adına içselleştirdikleri ve benimsedikleri yol haritaları, mesleki hedeflerine

ulaşmalarında belirleyici olmaktadır. Okul olarak öğrencilerimize, önlerinde var olan kariyer

seçenekleri içerisinden kendilerine en uygun olanını belirleyip, seçimlerini bu doğrultuda

yapabilmeleri için çok yönlü bir rehberlik hizmeti verilmektedir.

Okulumuzda hem yurt içi üniversitelerine hem de yurt dışı üniversitelerine yönelik hazırlık

çalışmaları yürütülmektedir. Yurt İçi Üniversite Danışmanlığı; 9. sınıftan başlayarak

12.sınıfın sonunda tercih danışmanlığına kadar devam etmektedir. YKS’ de başarı, iyi bir

hazırlık sürecinin yanı sıra, sınavların teknik ve içerik olarak çok iyi analiz edilmesine de

bağlıdır. Okulumuzdaki; “YKS” çalışmaları öğrencilerimizi bilinçlendirmek ve

performanslarını maksimum seviyede kullanmalarını sağlamak amacıyla çeşitli etkinlik ve

uygulamalardan oluşur. Bu doğrultuda okulumuzda, öğrenci ve velilerimize yapılan “YKS”

çalışmalarını şöyle sıralayabiliriz:

Seminerler, Konferanslar 

- YKS Sistemi Öğrenci ve Veli Bilgilendirme Konferansları

- Üst Sınıflarla Sohbet

- Mezunlarla Sohbet

- YKS Öncesi Son Değerlendirmeler

- Tercih Dönemi Konferansı

Öğrencilerle Yapılan Çalışmalar

- Bireysel Görüşmeler

- Akademik Sürecin Takibi

- Deneme Sınavı Sonuçlarının Değerlendirilmesi

- Üniversite Gezileri ve Üniversite Tanıtımları

- Bireysel Tercih Danışmanlığı

Sınıflarda Gerçekleştirilen Çalışmalar

- Zaman Planlaması ve Verimli Çalışma

- Sınav Sürecini Yönetme ve Motivasyon

- YKS Yaklaşırken: Psikolojik Hazırlığım

- YKS Öncesi Son Değerlendirmeler ve Sınava Doğru

- Envanter ve Ölçek Uygulamaları

Velilerle Yapılan Çalışmalar

- Okulumuzda Yapılan YKS Çalışmaları ile İlgili Bilgilendirme Toplantıları

- Bireysel Görüşmeler

- Grup Çalışmaları

- Tercih Danışmanlığı

Ders Seçimi

Ders seçimi kariyer planlamamızın ilk ve en önemli adımıdır. Lise 10. sınıf öğrencilerimiz 11.

sınıfa geçerken, hem okul yaşamlarını hem de meslek seçimlerini etkileyecek çok önemli

kararlar almaktadırlar. Tüm yaşamlarında önemli rol oynayacak meslek ve üniversite bölüm

seçimleri için, öğrencilerimizin, önce doğru dersleri seçerek öğrenim görmeleri,

potansiyellerine uygun olan mesleği bilinçli olarak seçebilmeleri amaçlanır.

Öğrencilerin kendilerini, ilgi ve yeteneklerini tanımalarına yönelik olarak test ve envanter

uygulamaları gerçekleştirilir. Uzman seminerleri ile doğru ve güncel bilgileri almaları

hedeflenir. Tüm bu çalışma sonuçları; psikolojik danışmanın, velinin ve öğrencinin katıldığı

görüşmelerde aktarılır ve ders seçimi yapılır.

Ders seçim sürecindeki öğrencileri için;

- Sınıf içi hedef belirlemeye yardım edecek etkinlikler yaparak,

- En az bir, ihtiyaç doğrultusunda daha fazla bireysel görüşme yaparak,

- İlgili ders öğretmenlerinin görüşleri alınarak,

- Seçmeyi planladıkları derslerin üniversite bölümüyle bağlantılarını fark ettirerek,

- Veliyle birlikte son bir görüşme yapıp yaşamlarındaki en önemli kararlarından birisini

doğru alabilmelerine yardımcı olmak hedeflenmektedir.

Kariyer Portfolyosu

Öğrencilerimizin, 9. sınıftan mezun oluncaya kadar gerçekleştireceği kariyer planlarını

yönlendirecek ve karar verme süreçlerini destekleyecek veri biriktirebilmeleri için kariyer

portfolyosu çalışması yürütülmektedir. Bu amaçla, kendilerini geliştirebilecekleri; sosyal,

sanatsal, sportif, projeler, toplumsal hizmet gibi diğer alanlarla ilgili öneriler ve özgeçmiş

örneğinin yer aldığı dosyalar hazırlanarak öğrencilerle paylaşılır.

Kariyer Portfolyosu ile hedeflenen;

- Lise yaşamı süresince kişisel ve kariyer gelişimleri adına yer aldığı tüm çalışmalardan

edinilen bilgi, belge, (ödül, sertifika, yazı, fotoğraf, video) gibi dokümanları bir araya

getirerek,  ilgi alanlarının, yeteneklerinin, becerilerinin ve değerlerinin neler olduğuna

dair farkındalık kazanmalarına destek olacaktır.

- Gelecekteki eğitim ve kariyer seçeneklerini tanımalarını sağlayacak, kendileri için en

uygun seçeneği bulmalarına yardımcı olacaktır.

- Yaşadıkları her deneyim  vizyonlarına, kişisel ve kariyer gelişimlerine katkı

sağlayacaktır.

- Bilimsel projelere, sosyal sorumluluk ve toplumsal hizmet projelerine, meslek gözlem

programına, yaz okullarına, kulüplere, konferanslara, sanatsal ve sportif etkinliklere,

üniversitelerin lise öğrencilerine yönelik düzenledikleri atölye çalışmalarına katılmak

ve bunların değerlendirmesini yapmak, kişisel gelişim ve kariyer planlama

yolculuklarında ışık tutacaktır.


Kariyer Günleri

Kariyer Günleri tüm lise öğrencilerimize, gelecekteki yaşamları ve meslek seçimleri için

bugün neler yapmaları gerektiği ile ilgili bilinçlenme ve farkındalık kazanmalarını sağlayan

bir organizasyondur. Kariyer Günleri kapsamında; öğrencilerimiz kendi sınıf düzeyleri

doğrultusunda yıl boyunca birden çok etkinliğe katılarak, alanında uzman iş adamı, iş kadını,

akademisyen ve kendi akranlarını dinler, öğrenir, sorar ve meslek seçimlerine giden bu yolda

kendilerine bir hedef belirlemeye çalışırlar.

Kariyer Günleri programı kapsamında;

1. Vizyoner Konuşmacı: Alanında önemli başarılar elde etmiş kişilerin davet edilerek,

kendi yaşamlarını ve geldikleri konuma nasıl ulaştıklarını öğrencilerimize aktardıkları

bir etkinliktir.

2. Meslek Tanıtımları: 12. sınıf öğrencilerimizi ilgilendikleri ve hedefledikleri

üniversite bölümlerini tanıtmak amacıyla alanlarında yetkin kişilerle buluşturduğumuz

etkinliklerdir.

3. Üniversite Tanıtımları: Devlet ve vakıf üniversitelerinin bursluluk ve diğer

programları hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen bir etkinliktir. Ayrıca bu

çalışma kapsamında bazı üniversitelere geziler düzenlenmektedir.

4. İş İnsanları ile Buluşma: Her sene belirlediğimiz bir tema üzerinden akademik

konumlara sahip kişilerin davet edilerek, öğrencilerimize görüş ve bilgilerini

aktardıkları bir etkinliktir.

Üst Sınıflarla Sohbet

Tüm sınıf düzeylerinde bir üst sınıftan öğrencilerin katılımıyla akademik süreçler ve okul

yaşamı hakkında paylaşımların yapıldığı sınıf çalışmaları yapılır.

Mezunlarla Sohbet

Farklı üniversite ve bölümlerde okuyan ya da mezun olmuş eski öğrencilerimiz lise yaşantısı,

lise eğitimi, üniversite hayatının liseden beklentileri konusunda öğrencilerimize bir panelle

bilgi verirler, rehberlik ederler.

Gölge Meslek Programı

Meslek seçimi, belli bir gelişim süreci içinde birey ile çevrenin etkileşimi sonucu oluşan

benlik tasarımının bir mesleğe yansıması ve ifadesidir. İnsanlar, bebeklikten itibaren

kendilerine ilişkin bir benlik kavramı oluşturmaya başlar ve bu süreç yaşam boyu sürer.

Benlik kavramını bulunurken kullanılan yollardan bir tanesi ‘’keşfetme’’dir. Kişi çeşitli

etkinlikler, çabalar sırasında neler yapabildiğini, yetenek ve özelliklerini keşfeder.

Yaptıklarını değerlendirir ve kendisi hakkında algı geliştirmeye başlar. Çeşitli roller içerisinde

kendini sınama ve görme de insanların benlik kavramını geliştirir. Bir mesleğin seçilmesi,

bireyin yaşamında onun benlik kavramını oldukça belirgin bir şekilde belirttiği bir noktadır.

Bu sebepledir ki meslek seçimi çocukluktan itibaren yaşamdaki her evreden etkilenmektedir.

Lise çağları en önemli evrelerden bir tanesidir. Ergenlik dönemindeki bireye çevreden

sunulan fırsatlar, çalışma deneyimleri, sosyo ekonomik düzey, anne baba ilişkileri, olumlu

yaşam deneyimleri vb. birçok etmen etkilemektedir. Birey kendi kişiliğine uygun olmayan

mesleklere yönelmekte ve bu durumu çok geç fark etmektedir. Yaşam boyu önemli bir işlevi

olan meslek seçimi bu sebeple titizlikle yapılmalıdır. Gölge Meslek Programı kapsamında

öğrenciler ilgi duydukları tanımak istedikleri meslekleri yazılı form doldurarak rehberlik ve

psikolojik danışma birimine iletmektedir. Okul Psikolojik Danışmanımız, Okul

Psikoloğumuz, İlgili Alan Öğretmenlerimiz, Lise Müdürümüz ve Kampüs Müdürümüz

işbirliğinde öğrencilerin istedikleri meslek alanlarında görev alan meslek elemanları ve

kurumlarla iletişim kurularak öğrencilerimizin bir haftalık süre boyunca mesleki

deneyimlerini gözlemeleri, kendileriyle olan uyumlarını sorgulamalarını, meslek hedeflerini

netleştirmelerini sağlamaktadır. Öğrencilerimiz meslekle ilgili en ince ayrıntılara kadar

doğrudan bilgi edinmekte ve yaşayarak öğrenmektedirler.

Güvenli Okul

“Güvenli Okul”  çalışmaları lise düzeyini kapsayacak şekilde planlanmakta ve

yürütülmektedir. “Güvenli Okul Projesi” kapsamında her bir öğrencinin, hem kendisinin hem

diğer arkadaşlarının fiziksel, psikolojik ve duygusal olarak zarar görmeyecekleri şekilde

davranması ile oluşacak bir okul ortamı tanımlanmaktadır.

“Güvenli Okul Projesi” ile ilgili yapılan çalışmalar:

- Sınıf öğretmenleri ve akademik danışmanlar ile kendi sınıflarında gözlemledikleri

sorunlar hakkında toplantılar yapılmaktadır.

- Öne çıkan sorun alanları ile ilgili yapılandırılmış sınıf çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

- Bu sınıf çalışmalarında iletişim, çatışma çözme, duygularını ifade etme, zor duygular ile

baş etme vb. konuları üzerinde durulmaktadır.

- Cinsel Sağlık Eğitimi, Riskli Davranışlar ve Zararlı Alışkanlıklar konularında

uzmanlarla sınıf içi çalışmalar gerçekleştirilmektedir.

Cinsel Sağlık Eğitimi

Ergenler kendini keşfetme yolculuğunda vücudunu, varoluş sürecini anlamak ister. Çoğu

zaman anne-babasını şaşırtan, kimi zaman çaresizlik hissi uyandıran davranışlar sergilerler ve

meraklıdırlar. Bu merak ergenlik döneminde derinlik ve yoğunluk kazanır. Çünkü ergenlik

döneminde kız ve erkek çocuklarının hem bedenlerinde hem de sosyal yaşamlarında birçok

değişiklik olur. Hormonların değişimi, ergenin bedeninin erişkin bir kadın veya erkek olarak

şekillenmesini sağladığı gibi, sosyal davranışlarında da cinsiyetine uygun değişiklikler

görülür, cinsel konulara ilgisini arttırır.

Kültürel farklılıklara bağlı olarak anne babanın verdiği bilgiler değişkenlik gösterir.

Genellikle cinsellikle ilgili sorular sorulduğunda ebeveynler ya rahatsız olmakta ya da nasıl

cevap vereceğini bilememektedir. Özellikle ergenlik döneminde, ergenlerin büyük çoğunluğu

cinsellikle ilgili kafalarındaki soruların yanıtlarını ebeveynlerinden değil, arkadaşlarından,

kitaplardan ve internetten öğrenmektedirler. Cinsel bilgi konusunda yardımsız olan çocuk,

merak edinir ve zaman zaman suçluluk duygusuyla yüklenebilir. Sonuçta ilgilenilen konunun

yasak ya da günah olduğu inancı yerleşir. Bilinçaltına itilen bu inanç, birçok yetişkin insanın

hayatını etkiler.

Bu noktadan hareketle uzun yıllardır alan uzmanları ile okulumuzun Psikolojik Danışma ve

Rehberlik Servisi uzmanlarının ortaklaşa düzenlediği bir dizi etkinlikler gerçekleştirilir. Tüm

lise öğrencilerimize “Cinsel Sağlık Eğitimi” düzenlenir.

“Cinsel Sağlık Eğitimi” ile hedeflenen amaç; ergenlerin cinsel gelişimlerini desteklemek ve

güvenli cinsellik kavramı çerçevesinde kazanacakları bilinç ve duyarlılık ile riskli

davranışlardan kaçınmalarını sağlamaktır.

Bu amaca ulaşmak için geliştirilen bilgilendirme ve paylaşım süreci;

- Öğrencilerin yaşadıkları bedensel-duygusal değişimi anlamaları ve anlamlandırmalarını,

- Kadın-erkek bedenini, üreme organlarını ve bu organların işlevlerini öğrenmelerini,

- Özbakım (kişisel temizlik, beslenme, spor) konusunda doğru davranış geliştirmelerini,

- Genç kızlar ve genç oğlanlar olarak cinsiyetleri hakkında olumlu duygular taşımalarını,

- Cinsel taciz ve istismara karşı kendilerini koruyabilmelerini,

- Karşı cinsle ilişkilerinde sorumlu ve duyarlı davranışlar geliştirebilmelerini destekler.


Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimiz ile alan uzmanları; öğrencilerle,

- Vücudumu Tanıyorum

- Toplumsal Cinsiyet ve Beden

- Mahremiyet ve Beden

- Güvenli Cinsellik

- Orta Ergenlik Dönemi, Cinselliğin Boyutları

- Gençler İçin Güvenli Cinsellik, Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar (CYBE) 

- Cinselliğin Fizyolojisi, Kadın ve Erkek Cinselliği 

- Flört Şiddeti

- Yanlışlar ve Doğrular, Doğurganlığın Düzenlenmesi temaları ile çalışmalarını

interaktif bir ortamda gerçekleştirirler.

Riskli Davranışlar ve Zararlı Alışkanlıklar

Riskli davranışların ortaya çıktığı ve sorun halinde yaşadığı dönem daha çok 15-17 yaş

grubudur. Bu dönemin bilinmesi, ergenin kendisini koruması ve farkındalığının artması,

yetişkinlerin de doğru yönlendirme yapabilmeleri ve yol gösterici olabilmeleri açısından

önemlidir.  Okulumuzda riskli davranış ve zararlı alışkanlıklara karşı bilgilendirme,

bilinçlendirme, önleyici çalışmalar;  anaokulundan başlar ve lise bitene kadar devam eder.

Bu kapsamda;

- Öğrenci ve öğretmen bilgilendirme çalışmaları,

- Ders müfredatlarına temanın yerleştirilmesi ve müfredat ile öğrencilere aktarımı,

- Konferans ve seminerler yoluyla ilgili sınıf düzeylerinde gerekli çalışmalar

gerçekleştirilir.