Şafak Öncü Koleji Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi’nin temel amacı
öğrencilerimizin bilişsel, sosyal, duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini
desteklemektir. Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini bu çerçevede belirleyerek kendini
keşfetmesi, iletişim, problem çözme, çevreye uyum sağlama çalışmalarını yürütmek bizim en
temel amacımızdır. Bu çalışmalar ihtiyaca göre belirlenmiş bir şekilde grup çalışmaları veya
bireysel görüşmeler şeklinde yapılır. Her genç tek ve biriciktir. Gelişim süreçleri birbirinden
farklıdır. Bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak tüm öğrencilerin temel yaşam
becerilerini geliştirmesi sağlanır. Yapılan planlamalarda esas olan, öğrencilerimizin kendi
gelişim dönemi özelliklerine uyumudur.
Öğrenci Tanıma Çalışmaları:
Öğrencilerin okula, çevresine oryantasyon ve uyumu için bireysel görüşmeler, test ve
envanterler uygulanır. Ayrıca öğrencinin güçlü alanlarını keşfetmesi ve bu alanları
geliştirmesi için çalışmalar yürütülür.
Bireysel Görüşmeler:
Öğrencilerin eğitsel-sosyal ve ruhsal gelişim alanlarında yaşadıkları sorunların fark
edilmesinde ve çözümünde kullanılan, öğrencileri tanımaya ve kendilerine tanıtmaya yönelik
çalışmaların planlandığı ve uygulandığı, gerekli görüldüğünde çeşitli test, envanter ve
ölçeklerin yapıldığı görüşmelerdir. Bireysel görüşmeler üç şekilde gerçekleştirilmektedir;
• Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimine
başvurmaları yoluyla,
• Rehberlik ve psikolojik danışmanlık biriminin gözlemleri sonucu gerekli gördüğü
durumlarda,
• Öğretmenlerin ve velilerin ihtiyaç duyduğu durumlarda gerçekleştirilmektedir.
Sınıf İçi Rehberlik Çalışmaları:
Sınıf danışman öğretmeni ve okul psikolojik danışmanı belirlenmiş planlamalara göre sınıf içi
rehberlik çalışmalarını yaparlar.
Isınma ve Tanışma Grup Rehberliği Çalışmaları:
Birbiri ile yeni tanışan grupların iletişim engellerini kaldırmaları ve yeni iletişim bağları
kurmaları için yapılan çalışmalardır. Bu çalışmalar grup içindeki etkileşimi arttırması
amacıyla akademik dönem başlangıcında veya ihtiyaç duyulduğun yapılır.
• Oryantasyon Grup Rehberliği Çalışmaları:
Okula, çevreye ve yeni katıldığı gruba uyumu için yapılan çalışmalardır. Bu çalışmalar ile
birlikte öğrencinin okula, çevresine, arkadaşlarına uyumu hedeflenir.
Atölyeler / Projeler / Grup Çalışmaları Akran Arabuluculuğu:
Öğrencilerin çatışma çözme ve arabuluculuk becerilerini geliştirmek, akran desteği ile
yaşadığı problemleri aşabilmeleri adına gönüllü öğrenciler tarafından yürütülen süreçtir.
Kariyer Günleri:
Öğrencilerin kariyer yolculuğunda hedeflerini belirlemesi ve yeni keşifler yapabilmesi için
çeşitli meslek alanlarında akademisyen, meslek uzmanı ve üniversite bölüm öğrencileriyle
etkinlik gerçekleştirilir. Öğrencilerin hedefledikleri mesleği farklı boyutlardan tanımaları
sağlanır.
Sosyal Uyum ve Atılganlık Grup Rehberliği Çalışmaları:
Atılganlık; bireyin duygu, düşünce, inanç ve arzularını karşısındaki bireylerin hakkını
çiğnemeden ifade edebilmesidir. Geçiş/uyum programları ise herhangi bir okuldan ya da
sınıftan diğerine geçişi kolaylaştırmak için tasarlanan etkinlikler ve uygulamalardan oluşan
bir programdır. Diğer bir deyişle, geçiş programları, öğrencileri bir üst sınıf ya da eğitim
kurumuna hazırlayan, öğrencilerin uyumunu kolaylaştırarak geçişin getirdiği sorunları en aza
indirgemeye çalışan programlardır.
Sınav Kaygısı Grup Rehberliği Çalışmaları:
Sınav kaygısı öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili biçimde kullanılmasını engelleyen ve
başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıdır. Bazı öğrenciler yaklaşan sınavdaki başarı
düzeyini genelleyerek, bunu kişiliğinin başarı ya da başarısızlığı olarak değerlendirebilir. Bu
durum değerlendirilme korkusuna ve sınavın sürecinden çok sınavın sonucuna odaklanmaya
neden olur. Bu kaygıyı yaşayan öğrenciler ile yapılan çalışmalardır.
Öfke Kontrolü Grup Rehberliği Çalışmaları:
Öfke; sevgi, üzüntü, korku, mutluluk, merhamet gibi en temel duygularımızdan biridir. Genel
olarak insanın bilinçli yaşamadığı, kontrol etmekte zorlandığı bu duygu ile nasıl başa
çıkılacağı, yaşandığı anda verilen kararlarla şekillenir. Kişinin karşısındakine ve kendisine
kontrolsüz yaşanan öfke ile vereceği zararlar çok farklı boyutlarda olabilir. Öfkenin
kaynağında yaşayan ve yaşatanın hatalarından bahsetmek gerekir. Öfke duygusu ve bu
duyguyu yönetmekte zorlanan bireyler ile yapılan çalışmalardır.
Test, Teknik ve Envanterler Kendini Değerlendirme Envanteri:
Öğrencilerin yetenek, ilgi ve değerleri bakımından kendilerini algılama biçimlerini tanımaya
ve bu yolla mesleki eğitim alanı tercihine yardımcı olmak amacıyla uygulanır.
Öğrenme Stilleri Testi:
Öğrenme stili, öğrencinin en etkin şekilde öğrenmek için yani, yeni bir bilgiyi almak,
anlamak, tutmak ve tekrar kullanabilmek için programlandığı tarzıdır. Öğrenme stilleri her bir
öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve
kendilerine özgü yollar kullanmasıdır. Öğrencinin kendi öğrenme stilini keşfederek bu
doğrultuda bilinçlenmesi amacıyla uygulanır.
Sınav Kaygısı Ölçeği:
Sınav kaygısı; öncesinde öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına
engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygı olarak tanımlanır. Bu kaygıyı yüksek
derecede yaşayan öğrenciler ile hem bireysel hem de grup çalışmaları yapılır.
Ergenlerde Karar Verme Ölçeği:
Ölçek, katılımcının karar verirken nelere dikkat etiğini, karar verirken hangi stili kullandığını
ölçmek için kullanılır.
Mesleki Tercih Envanteri:
Ölçek, katılımcının yetenek ve ilgilerine göre seçeceği mesleğin hangi alandan olabileceğini
görmek için kullanılır.
Rehberlik İhtiyaçları Belirleme Anketi:
Katılımcının rehberlik ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçlara yönelik planlamalar yapmak
amacıyla kullanılır.
Okul Dışı Etkinlikler:
Öğrencileri akademik ve sosyal becerilerini geliştirmek için üniversite, iş sahaları, sosyal
faaliyetler, vb. alanlarda okul dışı etkinlikler planlanır.
Gölge Meslek Programı:
Meslek seçimi, belli bir gelişim süreci içinde birey ile çevrenin etkileşimi sonucu oluşan
benlik tasarımının bir mesleğe yansıması ve ifadesidir. İnsanlar, bebeklikten itibaren
kendilerine ilişkin bir benlik kavramı oluşturmaya başlar ve bu süreç yaşam boyu sürer.
Benlik kavramını bulunurken kullanılan yollardan bir tanesi ‘’keşfetme’’dir. Kişi çeşitli
etkinlikler, çabalar sırasında neler yapabildiğini, yetenek ve özelliklerini keşfeder.
Yaptıklarını değerlendirir ve kendisi hakkında algı geliştirmeye başlar. Çeşitli roller içerisinde
kendini sınama ve görme de insanların benlik kavramını geliştirir. Bir mesleğin seçilmesi,
bireyin yaşamında onun benlik kavramını oldukça belirgin bir şekilde belirttiği bir noktadır.
Bu sebepledir ki meslek seçimi çocukluktan itibaren yaşamdaki her evreden etkilenmektedir.
Lise çağları en önemli evrelerden bir tanesidir. Ergenlik dönemindeki bireye çevreden
sunulan fırsatlar, çalışma deneyimleri, sosyo ekonomik düzey, anne baba ilişkileri, olumlu
yaşam deneyimleri vb. birçok etmen etkilemektedir. Birey kendi kişiliğine uygun olmayan
mesleklere yönelmekte ve bu durumu çok geç fark etmektedir. Yaşam boyu önemli bir işlevi
olan meslek seçimi bu sebeple titizlikle yapılmalıdır. Gölge Meslek Programı kapsamında
öğrenciler ilgi duydukları tanımak istedikleri meslekleri yazılı form doldurarak rehberlik ve
psikolojik danışma birimine iletmektedir. Okul Psikolojik Danışmanımız, Okul
Psikoloğumuz, İlgili Alan Öğretmenlerimiz, Lise Müdürümüz ve Kampüs Müdürümüz
işbirliğinde öğrencilerin istedikleri meslek alanlarında görev alan meslek elemanları ve
kurumlarla iletişim kurularak öğrencilerimizin bir haftalık süre boyunca mesleki
deneyimlerini gözlemeleri, kendileriyle olan uyumlarını sorgulamalarını, meslek hedeflerini
netleştirmelerini sağlamaktadır. Öğrencilerimiz meslekle ilgili en ince ayrıntılara kadar
doğrudan bilgi edinmekte ve yaşayarak öğrenmektedirler.
Kariyer Danışmanlığı:
Öğrencilerin lise eğitimi boyunca hedefledikleri mesleği ve öğrencinin ilgi ve yeteneklerini
keşfetmesi amacıyla çalışmalar yürütülür.
• Seminerler, Sunumlar:
• Sınav Sistemi Sınav • Kaygısı ve Baş etme Yöntemleri
• Ergenlik Dönemi • Verimli Ders Çalışma Teknikleri
• Alan/Ders Seçimi • Güvenli İnternet Kullanımı Bağımlılık(internet, sosyal medya, oyun, vs.)
• İletişim Teknikleri • Akran Zorbalığı •Test Çözme Teknikler
YKS
Şafak Öncü Koleji Lise Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi, öğrencilerimizin
eğitimleri süresince, yaşam içinde ve üst öğrenim yaşamında kullanılabilir bilgi ve birikimler
kazanmasına özen göstermektedir. Öğrencilerimizin hayata hazırlandığı bu dönemde, kişisel
gelişimleri adına içselleştirdikleri ve benimsedikleri yol haritaları, mesleki hedeflerine
ulaşmalarında belirleyici olmaktadır. Okul olarak öğrencilerimize, önlerinde var olan kariyer
seçenekleri içerisinden kendilerine en uygun olanını belirleyip, seçimlerini bu doğrultuda
yapabilmeleri için çok yönlü bir rehberlik hizmeti verilmektedir.
Okulumuzda hem yurt içi üniversitelerine hem de yurt dışı üniversitelerine yönelik hazırlık
çalışmaları yürütülmektedir. Yurt İçi Üniversite Danışmanlığı; 9. sınıftan başlayarak
12.sınıfın sonunda tercih danışmanlığına kadar devam etmektedir. YKS’ de başarı, iyi bir
hazırlık sürecinin yanı sıra, sınavların teknik ve içerik olarak çok iyi analiz edilmesine de
bağlıdır. Okulumuzdaki; “YKS” çalışmaları öğrencilerimizi bilinçlendirmek ve
performanslarını maksimum seviyede kullanmalarını sağlamak amacıyla çeşitli etkinlik ve
uygulamalardan oluşur. Bu doğrultuda okulumuzda, öğrenci ve velilerimize yapılan “YKS”
çalışmalarını şöyle sıralayabiliriz:
Seminerler, Konferanslar
- YKS Sistemi Öğrenci ve Veli Bilgilendirme Konferansları
- Üst Sınıflarla Sohbet
- Mezunlarla Sohbet
- YKS Öncesi Son Değerlendirmeler
- Tercih Dönemi Konferansı
Öğrencilerle Yapılan Çalışmalar
- Bireysel Görüşmeler
- Akademik Sürecin Takibi
- Deneme Sınavı Sonuçlarının Değerlendirilmesi
- Üniversite Gezileri ve Üniversite Tanıtımları
- Bireysel Tercih Danışmanlığı
Sınıflarda Gerçekleştirilen Çalışmalar
- Zaman Planlaması ve Verimli Çalışma
- Sınav Sürecini Yönetme ve Motivasyon
- YKS Yaklaşırken: Psikolojik Hazırlığım
- YKS Öncesi Son Değerlendirmeler ve Sınava Doğru
- Envanter ve Ölçek Uygulamaları
Velilerle Yapılan Çalışmalar
- Okulumuzda Yapılan YKS Çalışmaları ile İlgili Bilgilendirme Toplantıları
- Bireysel Görüşmeler
- Grup Çalışmaları
- Tercih Danışmanlığı
Ders Seçimi
Ders seçimi kariyer planlamamızın ilk ve en önemli adımıdır. Lise 10. sınıf öğrencilerimiz 11.
sınıfa geçerken, hem okul yaşamlarını hem de meslek seçimlerini etkileyecek çok önemli
kararlar almaktadırlar. Tüm yaşamlarında önemli rol oynayacak meslek ve üniversite bölüm
seçimleri için, öğrencilerimizin, önce doğru dersleri seçerek öğrenim görmeleri,
potansiyellerine uygun olan mesleği bilinçli olarak seçebilmeleri amaçlanır.
Öğrencilerin kendilerini, ilgi ve yeteneklerini tanımalarına yönelik olarak test ve envanter
uygulamaları gerçekleştirilir. Uzman seminerleri ile doğru ve güncel bilgileri almaları
hedeflenir. Tüm bu çalışma sonuçları; psikolojik danışmanın, velinin ve öğrencinin katıldığı
görüşmelerde aktarılır ve ders seçimi yapılır.
Ders seçim sürecindeki öğrencileri için;
- Sınıf içi hedef belirlemeye yardım edecek etkinlikler yaparak,
- En az bir, ihtiyaç doğrultusunda daha fazla bireysel görüşme yaparak,
- İlgili ders öğretmenlerinin görüşleri alınarak,
- Seçmeyi planladıkları derslerin üniversite bölümüyle bağlantılarını fark ettirerek,
- Veliyle birlikte son bir görüşme yapıp yaşamlarındaki en önemli kararlarından birisini
doğru alabilmelerine yardımcı olmak hedeflenmektedir.
Kariyer Portfolyosu
Öğrencilerimizin, 9. sınıftan mezun oluncaya kadar gerçekleştireceği kariyer planlarını
yönlendirecek ve karar verme süreçlerini destekleyecek veri biriktirebilmeleri için kariyer
portfolyosu çalışması yürütülmektedir. Bu amaçla, kendilerini geliştirebilecekleri; sosyal,
sanatsal, sportif, projeler, toplumsal hizmet gibi diğer alanlarla ilgili öneriler ve özgeçmiş
örneğinin yer aldığı dosyalar hazırlanarak öğrencilerle paylaşılır.
Kariyer Portfolyosu ile hedeflenen;
- Lise yaşamı süresince kişisel ve kariyer gelişimleri adına yer aldığı tüm çalışmalardan
edinilen bilgi, belge, (ödül, sertifika, yazı, fotoğraf, video) gibi dokümanları bir araya
getirerek, ilgi alanlarının, yeteneklerinin, becerilerinin ve değerlerinin neler olduğuna
dair farkındalık kazanmalarına destek olacaktır.
- Gelecekteki eğitim ve kariyer seçeneklerini tanımalarını sağlayacak, kendileri için en
uygun seçeneği bulmalarına yardımcı olacaktır.
- Yaşadıkları her deneyim vizyonlarına, kişisel ve kariyer gelişimlerine katkı
sağlayacaktır.
- Bilimsel projelere, sosyal sorumluluk ve toplumsal hizmet projelerine, meslek gözlem
programına, yaz okullarına, kulüplere, konferanslara, sanatsal ve sportif etkinliklere,
üniversitelerin lise öğrencilerine yönelik düzenledikleri atölye çalışmalarına katılmak
ve bunların değerlendirmesini yapmak, kişisel gelişim ve kariyer planlama
yolculuklarında ışık tutacaktır.
Kariyer Günleri
Kariyer Günleri tüm lise öğrencilerimize, gelecekteki yaşamları ve meslek seçimleri için
bugün neler yapmaları gerektiği ile ilgili bilinçlenme ve farkındalık kazanmalarını sağlayan
bir organizasyondur. Kariyer Günleri kapsamında; öğrencilerimiz kendi sınıf düzeyleri
doğrultusunda yıl boyunca birden çok etkinliğe katılarak, alanında uzman iş adamı, iş kadını,
akademisyen ve kendi akranlarını dinler, öğrenir, sorar ve meslek seçimlerine giden bu yolda
kendilerine bir hedef belirlemeye çalışırlar.
Kariyer Günleri programı kapsamında;
1. Vizyoner Konuşmacı: Alanında önemli başarılar elde etmiş kişilerin davet edilerek,
kendi yaşamlarını ve geldikleri konuma nasıl ulaştıklarını öğrencilerimize aktardıkları
bir etkinliktir.
2. Meslek Tanıtımları: 12. sınıf öğrencilerimizi ilgilendikleri ve hedefledikleri
üniversite bölümlerini tanıtmak amacıyla alanlarında yetkin kişilerle buluşturduğumuz
etkinliklerdir.
3. Üniversite Tanıtımları: Devlet ve vakıf üniversitelerinin bursluluk ve diğer
programları hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen bir etkinliktir. Ayrıca bu
çalışma kapsamında bazı üniversitelere geziler düzenlenmektedir.
4. İş İnsanları ile Buluşma: Her sene belirlediğimiz bir tema üzerinden akademik
konumlara sahip kişilerin davet edilerek, öğrencilerimize görüş ve bilgilerini
aktardıkları bir etkinliktir.
Üst Sınıflarla Sohbet
Tüm sınıf düzeylerinde bir üst sınıftan öğrencilerin katılımıyla akademik süreçler ve okul
yaşamı hakkında paylaşımların yapıldığı sınıf çalışmaları yapılır.
Mezunlarla Sohbet
Farklı üniversite ve bölümlerde okuyan ya da mezun olmuş eski öğrencilerimiz lise yaşantısı,
lise eğitimi, üniversite hayatının liseden beklentileri konusunda öğrencilerimize bir panelle
bilgi verirler, rehberlik ederler.
Gölge Meslek Programı
Meslek seçimi, belli bir gelişim süreci içinde birey ile çevrenin etkileşimi sonucu oluşan
benlik tasarımının bir mesleğe yansıması ve ifadesidir. İnsanlar, bebeklikten itibaren
kendilerine ilişkin bir benlik kavramı oluşturmaya başlar ve bu süreç yaşam boyu sürer.
Benlik kavramını bulunurken kullanılan yollardan bir tanesi ‘’keşfetme’’dir. Kişi çeşitli
etkinlikler, çabalar sırasında neler yapabildiğini, yetenek ve özelliklerini keşfeder.
Yaptıklarını değerlendirir ve kendisi hakkında algı geliştirmeye başlar. Çeşitli roller içerisinde
kendini sınama ve görme de insanların benlik kavramını geliştirir. Bir mesleğin seçilmesi,
bireyin yaşamında onun benlik kavramını oldukça belirgin bir şekilde belirttiği bir noktadır.
Bu sebepledir ki meslek seçimi çocukluktan itibaren yaşamdaki her evreden etkilenmektedir.
Lise çağları en önemli evrelerden bir tanesidir. Ergenlik dönemindeki bireye çevreden
sunulan fırsatlar, çalışma deneyimleri, sosyo ekonomik düzey, anne baba ilişkileri, olumlu
yaşam deneyimleri vb. birçok etmen etkilemektedir. Birey kendi kişiliğine uygun olmayan
mesleklere yönelmekte ve bu durumu çok geç fark etmektedir. Yaşam boyu önemli bir işlevi
olan meslek seçimi bu sebeple titizlikle yapılmalıdır. Gölge Meslek Programı kapsamında
öğrenciler ilgi duydukları tanımak istedikleri meslekleri yazılı form doldurarak rehberlik ve
psikolojik danışma birimine iletmektedir. Okul Psikolojik Danışmanımız, Okul
Psikoloğumuz, İlgili Alan Öğretmenlerimiz, Lise Müdürümüz ve Kampüs Müdürümüz
işbirliğinde öğrencilerin istedikleri meslek alanlarında görev alan meslek elemanları ve
kurumlarla iletişim kurularak öğrencilerimizin bir haftalık süre boyunca mesleki
deneyimlerini gözlemeleri, kendileriyle olan uyumlarını sorgulamalarını, meslek hedeflerini
netleştirmelerini sağlamaktadır. Öğrencilerimiz meslekle ilgili en ince ayrıntılara kadar
doğrudan bilgi edinmekte ve yaşayarak öğrenmektedirler.
Güvenli Okul
“Güvenli Okul” çalışmaları lise düzeyini kapsayacak şekilde planlanmakta ve
yürütülmektedir. “Güvenli Okul Projesi” kapsamında her bir öğrencinin, hem kendisinin hem
diğer arkadaşlarının fiziksel, psikolojik ve duygusal olarak zarar görmeyecekleri şekilde
davranması ile oluşacak bir okul ortamı tanımlanmaktadır.
“Güvenli Okul Projesi” ile ilgili yapılan çalışmalar:
- Sınıf öğretmenleri ve akademik danışmanlar ile kendi sınıflarında gözlemledikleri
sorunlar hakkında toplantılar yapılmaktadır.
- Öne çıkan sorun alanları ile ilgili yapılandırılmış sınıf çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
- Bu sınıf çalışmalarında iletişim, çatışma çözme, duygularını ifade etme, zor duygular ile
baş etme vb. konuları üzerinde durulmaktadır.
- Cinsel Sağlık Eğitimi, Riskli Davranışlar ve Zararlı Alışkanlıklar konularında
uzmanlarla sınıf içi çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
Cinsel Sağlık Eğitimi
Ergenler kendini keşfetme yolculuğunda vücudunu, varoluş sürecini anlamak ister. Çoğu
zaman anne-babasını şaşırtan, kimi zaman çaresizlik hissi uyandıran davranışlar sergilerler ve
meraklıdırlar. Bu merak ergenlik döneminde derinlik ve yoğunluk kazanır. Çünkü ergenlik
döneminde kız ve erkek çocuklarının hem bedenlerinde hem de sosyal yaşamlarında birçok
değişiklik olur. Hormonların değişimi, ergenin bedeninin erişkin bir kadın veya erkek olarak
şekillenmesini sağladığı gibi, sosyal davranışlarında da cinsiyetine uygun değişiklikler
görülür, cinsel konulara ilgisini arttırır.
Kültürel farklılıklara bağlı olarak anne babanın verdiği bilgiler değişkenlik gösterir.
Genellikle cinsellikle ilgili sorular sorulduğunda ebeveynler ya rahatsız olmakta ya da nasıl
cevap vereceğini bilememektedir. Özellikle ergenlik döneminde, ergenlerin büyük çoğunluğu
cinsellikle ilgili kafalarındaki soruların yanıtlarını ebeveynlerinden değil, arkadaşlarından,
kitaplardan ve internetten öğrenmektedirler. Cinsel bilgi konusunda yardımsız olan çocuk,
merak edinir ve zaman zaman suçluluk duygusuyla yüklenebilir. Sonuçta ilgilenilen konunun
yasak ya da günah olduğu inancı yerleşir. Bilinçaltına itilen bu inanç, birçok yetişkin insanın
hayatını etkiler.
Bu noktadan hareketle uzun yıllardır alan uzmanları ile okulumuzun Psikolojik Danışma ve
Rehberlik Servisi uzmanlarının ortaklaşa düzenlediği bir dizi etkinlikler gerçekleştirilir. Tüm
lise öğrencilerimize “Cinsel Sağlık Eğitimi” düzenlenir.
“Cinsel Sağlık Eğitimi” ile hedeflenen amaç; ergenlerin cinsel gelişimlerini desteklemek ve
güvenli cinsellik kavramı çerçevesinde kazanacakları bilinç ve duyarlılık ile riskli
davranışlardan kaçınmalarını sağlamaktır.
Bu amaca ulaşmak için geliştirilen bilgilendirme ve paylaşım süreci;
- Öğrencilerin yaşadıkları bedensel-duygusal değişimi anlamaları ve anlamlandırmalarını,
- Kadın-erkek bedenini, üreme organlarını ve bu organların işlevlerini öğrenmelerini,
- Özbakım (kişisel temizlik, beslenme, spor) konusunda doğru davranış geliştirmelerini,
- Genç kızlar ve genç oğlanlar olarak cinsiyetleri hakkında olumlu duygular taşımalarını,
- Cinsel taciz ve istismara karşı kendilerini koruyabilmelerini,
- Karşı cinsle ilişkilerinde sorumlu ve duyarlı davranışlar geliştirebilmelerini destekler.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimiz ile alan uzmanları; öğrencilerle,
- Vücudumu Tanıyorum
- Toplumsal Cinsiyet ve Beden
- Mahremiyet ve Beden
- Güvenli Cinsellik
- Orta Ergenlik Dönemi, Cinselliğin Boyutları
- Gençler İçin Güvenli Cinsellik, Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar (CYBE)
- Cinselliğin Fizyolojisi, Kadın ve Erkek Cinselliği
- Flört Şiddeti
- Yanlışlar ve Doğrular, Doğurganlığın Düzenlenmesi temaları ile çalışmalarını
interaktif bir ortamda gerçekleştirirler.
Riskli Davranışlar ve Zararlı Alışkanlıklar
Riskli davranışların ortaya çıktığı ve sorun halinde yaşadığı dönem daha çok 15-17 yaş
grubudur. Bu dönemin bilinmesi, ergenin kendisini koruması ve farkındalığının artması,
yetişkinlerin de doğru yönlendirme yapabilmeleri ve yol gösterici olabilmeleri açısından
önemlidir. Okulumuzda riskli davranış ve zararlı alışkanlıklara karşı bilgilendirme,
bilinçlendirme, önleyici çalışmalar; anaokulundan başlar ve lise bitene kadar devam eder.
Bu kapsamda;
- Öğrenci ve öğretmen bilgilendirme çalışmaları,
- Ders müfredatlarına temanın yerleştirilmesi ve müfredat ile öğrencilere aktarımı,
- Konferans ve seminerler yoluyla ilgili sınıf düzeylerinde gerekli çalışmalar
gerçekleştirilir.