Öğrenciye Yönelik
Okul hayatına ilk başlamak kadar, alışılan bir ortamdan yeni bir ortama katılmak, bilinmezle
başa çıkmaya çalışmak, yeni arkadaşlar edinebilmek, öğretmenleri ve okulu tanımak farklı bir
okuldan gelen öğrenciler için de oldukça zordur. Bu zorluğu aza indirgemek için tüm
düzeylerde çeşitli çalışmalar yapılır.
- Okula yeni gelen öğrencilerle “Bireysel Görüşmeler” yapılır. Bu görüşmelerde
öğrenciler tanınmaya çalışılır. Okulun ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi’nin
çalışmaları, okulun çeşitli birimlerinin yaptıkları işler ve çalışmalar ile ilgili
bilgilendirme yapılır. Okula uyum sağlayıp sağlamadıkları belirlenmeye çalışılır ve
uyum sağlamalarına yardımcı olunur. Sınıf öğretmenleri ile görüşmeler yapılır. Öğle
teneffüslerinde oyun odasına alınarak arkadaşları ile kaynaşmaları sağlanır.
- 2, 3 ve 4. sınıflara nakil gelen öğrenciler okul açılmadan önce davet edilerek karşılıklı
duyguların paylaşıldığı interaktif bir grup çalışması yapılır. Okul açıldıktan sonra ise
yeni gelen öğrencilerle sınıf içi çalışma yapılır.
- Gerekli görülen durumlarda grup çalışması yapılır. Grup çalışmasında, öğrencilerin
birbirlerinin özelliklerini fark etmelerini sağlayan, yeni katılanların kendilerini tanıtma
olanağı bulduğu eğlenceli bir ortam yaratılır, olumlu özellikler ön plana çıkarılarak
arkadaşlık ilişkisinin temeli oluşturulmaya çalışılır.
Veliye Yönelik
- Çocuklarımızın ve velilerimizin karışık duygular yaşayacağı bu duruma yardımcı
olmak amacıyla her yıl 1. sınıf velilerimize yönelik konferans düzenlenir. “Okula
Hazır Olmak” konulu bu konferansta okula uyum sürecine nasıl yaklaşılması
gerektiğiyle ilgili bilgi ve deneyimler paylaşılır.
- Nakil gelen öğrencilerin aileleri okul açıldıktan kısa bir süre sonra bireysel görüşmeye
davet edilir. Yapılan görüşmelerde öğrencilerin geçmiş yıllara ait akademik-duygusal-
sosyal gelişimleri hakkında bilgi alınarak ailelere Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Servisi çalışmaları hakkında bilgi verilir. Okuldaki yaşantıları ve gözlemleri paylaşılır.