Öğrenciye Yönelik

Okul hayatına ilk başlamak kadar, alışılan bir ortamdan yeni bir ortama katılmak, bilinmezle

başa çıkmaya çalışmak, yeni arkadaşlar edinebilmek, öğretmenleri ve okulu tanımak farklı bir

okuldan gelen öğrenciler için de oldukça zordur. Bu zorluğu aza indirgemek için tüm

düzeylerde çeşitli çalışmalar yapılır.

- Okula yeni gelen öğrencilerle “Bireysel Görüşmeler” yapılır. Bu görüşmelerde

öğrenciler tanınmaya çalışılır. Okulun ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi’nin

çalışmaları, okulun çeşitli birimlerinin yaptıkları işler ve çalışmalar ile ilgili

bilgilendirme yapılır. Okula uyum sağlayıp sağlamadıkları belirlenmeye çalışılır ve

uyum sağlamalarına yardımcı olunur. Sınıf öğretmenleri ile görüşmeler yapılır. Öğle

teneffüslerinde oyun odasına alınarak arkadaşları ile kaynaşmaları sağlanır.

- 2, 3 ve 4. sınıflara nakil gelen öğrenciler okul açılmadan önce davet edilerek karşılıklı

duyguların paylaşıldığı interaktif bir grup çalışması yapılır. Okul açıldıktan sonra ise

yeni gelen öğrencilerle sınıf içi çalışma yapılır.

- Gerekli görülen durumlarda grup çalışması yapılır. Grup çalışmasında, öğrencilerin

birbirlerinin özelliklerini fark etmelerini sağlayan, yeni katılanların kendilerini tanıtma

olanağı bulduğu eğlenceli bir ortam yaratılır, olumlu özellikler ön plana çıkarılarak

arkadaşlık ilişkisinin temeli oluşturulmaya çalışılır.

Veliye Yönelik

- Çocuklarımızın ve velilerimizin karışık duygular yaşayacağı bu duruma yardımcı

olmak amacıyla her yıl 1. sınıf velilerimize yönelik konferans düzenlenir. “Okula

Hazır Olmak” konulu bu konferansta okula uyum sürecine nasıl yaklaşılması

gerektiğiyle ilgili bilgi ve deneyimler paylaşılır.

- Nakil gelen öğrencilerin aileleri okul açıldıktan kısa bir süre sonra bireysel görüşmeye

davet edilir. Yapılan görüşmelerde öğrencilerin geçmiş yıllara ait akademik-duygusal-

sosyal gelişimleri hakkında bilgi alınarak ailelere Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Servisi çalışmaları hakkında bilgi verilir. Okuldaki yaşantıları ve gözlemleri paylaşılır.