ANAOKULU
REHBERLİK
Şafak Öncü Koleji Koleji Psikolojik Danışmanlık
ve Rehberlik Birimi’nin temel amacı öğrencilerimizin bilişsel, sosyal-
duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini desteklemektir. Her çocuk tek ve
biriciktir. Gelişim süreçleri birbirinden farklıdır. Bireysel farklılıkları göz
önünde bulundurarak tüm öğrencilerin iletişim, problem çözme, çevreye uyum,
kendini keşfetme gibi temel yaşam becerilerini geliştirmeye olanak sağlamaktır.
Yapılan planlamalarda esas olan, öğrencilerimizin gelişim dönemi özelliklerine
uyumudur.
• Öğrenci Tanıma Çalışmaları:
Okula kayıt için gelen
her öğrenci PDR birimi tarafından hazırlanan PDR gelişim özelliklerine uygun
bir teste alınır. İlk izlenimler öğrenci dosyasındaki yerini alır. Eğitim
süreci boyunca her öğrencinin psiko-sosyal ve akademik gelişmelerini takip
ederek, yeteneklerini güçlü ve geliştirmesi gereken yönlerini keşfetmek
amacıyla yapılan çalışmalardır.
• Bireysel Görüşmeler:
Öğrencilerin
eğitsel-sosyal ve ruhsal gelişim alanlarında yaşadıkları sorunların tespitinde
ve çözümünde kullanılan, öğrencileri tanımaya ve kendilerine tanıtmaya yönelik
çalışmaların planlandığı ve uygulandığı, gerekli görüldüğünde çeşitli test,
envanter ve ölçeklerin yapıldığı görüşmelerdir.
Grup Rehberlik Etkinlikleri:
• Sosyal Beceri
Geliştirme
• Bilişsel Beceri
Geliştirme Grupları
• Kutu Oyunları Grup
Çalışmaları
Sınıf İçi Rehberlik Çalışmaları:
• Oryantasyon
Çalışmaları
• Öğrenci tanıma ve
gözlem süreci
• Sağlıklı Yaşam ve
Hijyen Eğitimi
• Arkadaşlık
Becerileri Geliştirme
• Beden Mahremiyeti
Eğitimi
• Duygu Çalışması
Test ve Teknikler:
• Frostig Görsel Algı
Testi
• Gessel Gelişim
Figürleri Testi
• Frankfurter Dikkat
Testi
• AGTE Testi
• Okul Olgunluğu
Tanıma Testi