Okula Uyum Süreci
İlk başlangıçlar hepimiz için çok önemlidir.
Anaokuluna başlangıç çocuğun tüm eğitim hayatını etkileyecek ve okula bakışını
belirleyecek bir deneyimdir. Çocuk okula başladığında tüm kurallarını bildiği
bir ortamdan, henüz hiçbir kuralını bilmediği, tanımadığı kişilerin bulunduğu
bir ortama girmektedir. Çocuklar anaokuluna başladıklarında ilk defa
yaşıtlarıyla bir arada tek başlarına bir birey olarak büyük bir grubun üyesi
olurlar.
Yeni bir başlangıç, yeni kurallar, yeni arkadaşlar ve
yeni ortam herkese farklı duygular yaşatabilir. Çocuklar anaokuluna başlarken,
rahatlıkla sınıfa giren çocuklar olacağı gibi, kaygı yaşayan ve ebeveynlerinden
ayrılmada zorluk yaşayan çocuklar da olabilir. Okulun yaklaşık ilk 8 haftası
boyunca çocuklarda zaman zaman ağlama, okula gitmek istememe, anne-babasından
ayrılmama, yanında kalmalarını isteme gibi davranışlar göstermesi doğaldır.
Okula yeni başlayan çocuk, ev ortamından veya anne-babadan ayrılma kaygısı
yaşayabilir. Anaokulu çağındaki çocukların, okula uyum sürecinde başka
ortamlarda da her zamankinden farklı tavırlar sergilemesi normaldir. Uyum
süreci tamamlanana kadar çocuğun yeme ve uyku düzeninde, duygusal tepkilerinde
değişiklikler görülebilir. Uyum süreci sonunda, belli bir düzen içinde daha
huzurlu hissetmeye başlayan çocuklardaki bu farklı tavırların kendiliğinden
geçtiği görülür. Bu dönem çocuklar için olduğu kadar ebeveynleri için de hassas
ve zorlayıcı bir deneyim olabilir.
Oryantasyon sürecinde öğrenci ve velilerini
desteklemek ve bu sürecin en olumlu ve rahat şekilde deneyimlenmesi adına,
okulumuz psikolojik danışmanları ile okul idarecileri, tüm öğretmenleri ve
sınıf destek görevlileri tarafından sistemli ve kapsayıcı bir ekip çalışması
yürütülür. Sınıf öğretmenlerine ve sınıf destek görevlilerine yönelik yaş
dönemi özellikleri ve uyum süreci konusunda bilgilendirici hizmet-içi eğitimler
düzenlenir. Okul açılmadan önce 4, 5 ve 6 yaş gruplarına yeni başlayacak
öğrenciler aileleriyle birlikte davet edilerek, yeni sınıflarında
öğretmenleriyle ve sınıf destek görevlileriyle tanıştırılır. Uyum süreci
hakkında velilerimize bilgilendirici seminer ve toplantılar düzenlenir.
Yaklaşık 8 hafta kadar sürebilen oryantasyon dönemi boyunca her bir öğrencinin
okula uyum süreci, anaokulu psikolojik danışmanları ve öğretmenleri tarafından
yakından takip edilir ve desteklenir. Bu süreç her çocuğun bireysel farklılık
ve ihtiyaçları ile yaş dönemi özellikleri gözetilerek aşamalandırılır. Gereken durumlarda
velilerine ve öğrencilere ihtiyacı olan bireysel destek psikolojik danışmanı ve
sınıf öğretmenleri ile birlikte sağlanır.
“Hazır Olma ve Uyum”
Veli Konferansı
Öğrenci
ve velilerin heyecan, mutluluk ve endişe gibi farklı duyguları bir arada
yaşayabilecekleri bu süreçte zaman zaman zorluk yaşamaları normaldir. Velilerin
karşılaşabilecekleri durumlar ve baş etme yöntemleri hakkında bilgilendirmek ve
desteklemek amacıyla her yıl velilere yönelik “Hazır Olma ve Uyum” konulu
konferans düzenlenir. Konferansta uzman tarafından okula uyum sürecine nasıl
yaklaşılması gerektiğiyle ilgili bilgi ve deneyimler paylaşılır.
Destek Birimlerle
Yapılan Çalışmalar
Okulumuzun
çatısı altında öğrenci ve velilerimize hizmet veren eğitimci kadrosunun
dışındaki birimlerin eşgüdümlü çalışması, hem verimliliği hem de hizmet
kalitesini arttıracak önemli bir unsurdur. Yapılan hizmet-içi eğitimlerde;
ortak tutumları geliştirmek ve pekiştirmek, yaşanan sorunlara işlevsel çözümler
bulmak, yaş dönemleri gelişim ve davranış özelliklerini bilmek, iletişimde
dikkat edilmesi gereken noktaların neler olduğuyla ilgili bilgiler verilir.