Ortaokul Rehberlik

ORTAOKUL REHBERLİK

Şafak Öncü Koleji her bireyin değerli olduğu anlayışıyla ortaokul PDR çalışmalarını "bilişsel, sosyal- duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini desteklemek üzerine" inşa eder. Gelişim özelliklerine uyumlu olarak; öğrencimizin, kendisini keşfetme, çevresiyle sağlıklı iletişim kurma, akranlarıyla iletişim ve çatışma çözümü, problem çözme becerileri, yaratıcı düşünme gibi temel becerilerini geliştirmeyi desteklemektedir.

Şafak Öncü Koleji Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü, gönüllülük, gizlilik, eşitlik ve koşulsuz kabul ilkelerine bağlı olarak çalışmalarını yürütür.

Çalışma Amaçları:

• Bireyin kendisini tanımasına ve anlamasına yardım etmek.

• Kendi sosyal çevresiyle sağlıklı, dengeli ilişkiler kurmasına yardım etmek.

• Problemlerinin çözümü için seçenek oluşturmak, problem çözme anlayış ve becerisini kazandırmak.

• İlgi ve yeteneklerini açığa çıkarmak, geliştirmek. • Karar verme ve tercih yapma bilgi ve becerisini kazandırmak.

• Bireye iş ve meslek imkânları konusunda bilgi vermek, yetenekleri doğrultusunda tercihler yapmasını sağlamak.

• Bireye kendisini sürekli olarak geliştirme gücü ve anlayışını kazandırmak.

• Verimli ders çalışma, zaman yönetimi ve kariyer yollarını göstermek.

• Yaşam felsefesi, ahlaki ve toplumsal değerler dizgesi geliştirmek.

Okulumuzda Önleyici ve Gelişimsel Rehberlik anlayışı hakimdir.

 

Şafak Öncü Kolejinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi çalışmalarında özellikle Önleyici ve Gelişimsel Rehberlik anlayışıyla hareket edilir. Öğrencilerin bilişsel, sosyal-duygusal, gelişimlerinin izlenmesi ve desteklenmesine yönelik çalışmalar sürdürülür.

• Öğrenciyi Tanıma ve Anlama Çalışmaları

• Akademik Gelişimi İzleme ve Destekleme Çalışmaları

• Yetenek ve İlgi Alanlarını Belirlenme Çalışmaları 

• Sosyal-Duygusal Becerilerin Gelişimine Yönelik Çalışmalar 

• Akran Arabuluculuk ve Çatışma Çözümüne Yönelik Çalışmalar

Seminer ve Etkinliklerimiz

• Hedef Belirleme:

Bireysel farklılıkların dikkate alındığı öğrencinin ‘kendi bireysel hedefini oluşturabilmesi’ için uygulanan rehberlik çalışmalarımız. Uyku, Beslenme, Spor. 

• Kariyer Planlama:

İlerleyen yıllarda hangi iş-meslek grubu içinde olmak istedikleri, hangi işe yatkın oldukları, ne yapmak istedikleri ile ilgili geleceğe yönelik öngörüler geliştirme çalışmalarımız. Kişisel ilgi ve yeteneklerini güçlendirmeye yönelik bilinç kazandırmak amaçlanır. Hayal Çemberi, Hayal, Çember, Şükran Günlüğü

• Motivasyon Söyleşileri:

Kendi potansiyelini fark etme ve kendine inanma gücü katan çalışmalarımız. Çalışmalarda süreklilik hedeflenir.

• Ergenlik Dönemi:

Gelişim dönemlerine ait değişimleri anlama ve benimseme çalışmalarımız.

• Sınav Kaygısı:

Öğrencilerin Merkezi Sınavlarla ilgili kaygılarını ve sınav sürecini etkin yönetebilmeleri ile ilgili çalışmalarımız. Olumlu Düşüncenin Gücü, ABC tekniği

• Çalışma Yöntemleri:

Nasıl verimli çalışılmalı? Kişiye özgü kavrama, çalışma metotlarını geliştirme ve programlama çalışmaları. Multi Strateji Tekniği, Pomodoro, Testoloji ve Turlama Tekniği, DNA (Dinlerken Not Alma) Tekniği ve NOT-Tİ Tekniği, Zaman Yönetimi, Akran Koçluğu, Dikkat-Odaklanma, Minimalizm, Mindfulness

• Dengeli Teknoloji Kullanımı:

Teknoloji araçlarında aşırılıkların önüne geçen sağlıklı ölçülerde alışkanlıklar edinme çalışmaları. Verimli Teknoloji Kullanımı. Teknolojiyi eğitim öğretim sürecinde bilgi edinme ve araştırma yapma amacıyla kullanma becerileri kazandırma.

Etkinlik ve Grup Çalışmaları:

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi etkinlikleri ve grup çalışmaları ihtiyaca yönelik gerçekleştiği gibi talep üzerine de yeni etkinlik çalışmaları başlatılabilir.

• Akademik ve Bilişsel Grup Çalışmaları: Öğrenme Becerilerini Geliştirme, Çalışma Teknikleri, Sınav Kaygısı, Verimli Ders Çalışma. 

• Akran Arabulucuk ve Çatışma Çözümü

• Kişisel Gelişim

• Öğrenci Bülteni: Yarıyıl tatili,Yaz tatili, kaygı, sınav hazırlıkları

 

Test ve Teknikler

• Öğrenci Tanıma Formu

• Öğrenme Stilleri

• MOXO

• Beier Cümle Tamamlama Testi

• Sınav Kaygısı Envanteri

• Sınav Tutumları Ölçeği

 

 

 

× modal