Ortaokul Rehberlik
ORTAOKUL
REHBERLİK
Şafak
Öncü Koleji her bireyin değerli olduğu anlayışıyla ortaokul PDR
çalışmalarını "bilişsel,
sosyal- duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini desteklemek
üzerine" inşa eder. Gelişim özelliklerine uyumlu
olarak; öğrencimizin, kendisini keşfetme, çevresiyle sağlıklı iletişim kurma,
akranlarıyla iletişim ve çatışma çözümü, problem çözme becerileri, yaratıcı
düşünme gibi temel becerilerini geliştirmeyi desteklemektedir.
Şafak Öncü Koleji
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü, gönüllülük, gizlilik, eşitlik
ve koşulsuz kabul ilkelerine bağlı olarak çalışmalarını yürütür.
Çalışma
Amaçları:
• Bireyin kendisini tanımasına ve anlamasına
yardım etmek.
• Kendi sosyal çevresiyle sağlıklı, dengeli
ilişkiler kurmasına yardım etmek.
• Problemlerinin çözümü için seçenek oluşturmak,
problem çözme anlayış ve becerisini kazandırmak.
• İlgi ve yeteneklerini açığa çıkarmak,
geliştirmek. • Karar verme ve tercih yapma bilgi ve becerisini kazandırmak.
• Bireye iş ve meslek imkânları konusunda bilgi
vermek, yetenekleri doğrultusunda tercihler yapmasını sağlamak.
• Bireye kendisini sürekli olarak geliştirme
gücü ve anlayışını kazandırmak.
• Verimli ders çalışma, zaman yönetimi ve
kariyer yollarını göstermek.
• Yaşam felsefesi, ahlaki ve toplumsal değerler
dizgesi geliştirmek.
Okulumuzda Önleyici ve Gelişimsel
Rehberlik anlayışı hakimdir.
Şafak Öncü Kolejinde Rehberlik ve Psikolojik
Danışmanlık Birimi çalışmalarında özellikle Önleyici ve Gelişimsel
Rehberlik anlayışıyla hareket edilir. Öğrencilerin bilişsel, sosyal-duygusal,
gelişimlerinin izlenmesi ve desteklenmesine yönelik çalışmalar sürdürülür.
• Öğrenciyi Tanıma ve Anlama Çalışmaları
• Akademik Gelişimi İzleme ve Destekleme
Çalışmaları
• Yetenek ve İlgi
Alanlarını Belirlenme Çalışmaları
• Sosyal-Duygusal Becerilerin Gelişimine
Yönelik Çalışmalar
• Akran Arabuluculuk ve Çatışma Çözümüne
Yönelik Çalışmalar
Seminer ve
Etkinliklerimiz
• Hedef Belirleme:
Bireysel farklılıkların dikkate alındığı
öğrencinin ‘kendi bireysel hedefini oluşturabilmesi’ için uygulanan rehberlik
çalışmalarımız. Uyku, Beslenme, Spor.
•
Kariyer Planlama:
İlerleyen yıllarda hangi iş-meslek grubu içinde
olmak istedikleri, hangi işe yatkın oldukları, ne yapmak istedikleri ile ilgili
geleceğe yönelik öngörüler geliştirme çalışmalarımız. Kişisel ilgi ve
yeteneklerini güçlendirmeye yönelik bilinç kazandırmak amaçlanır. Hayal
Çemberi, Hayal, Çember, Şükran Günlüğü
•
Motivasyon Söyleşileri:
Kendi potansiyelini fark etme ve kendine inanma
gücü katan çalışmalarımız. Çalışmalarda süreklilik hedeflenir.
• Ergenlik
Dönemi:
Gelişim dönemlerine ait değişimleri anlama ve
benimseme çalışmalarımız.
• Sınav
Kaygısı:
Öğrencilerin Merkezi Sınavlarla ilgili
kaygılarını ve sınav sürecini etkin yönetebilmeleri ile ilgili çalışmalarımız.
Olumlu Düşüncenin Gücü, ABC tekniği
• Çalışma
Yöntemleri:
Nasıl verimli çalışılmalı? Kişiye özgü kavrama,
çalışma metotlarını geliştirme ve programlama çalışmaları. Multi Strateji
Tekniği, Pomodoro, Testoloji ve Turlama Tekniği, DNA (Dinlerken Not Alma)
Tekniği ve NOT-Tİ Tekniği, Zaman Yönetimi, Akran Koçluğu, Dikkat-Odaklanma,
Minimalizm, Mindfulness
• Dengeli
Teknoloji Kullanımı:
Teknoloji araçlarında aşırılıkların önüne geçen
sağlıklı ölçülerde alışkanlıklar edinme çalışmaları. Verimli Teknoloji
Kullanımı. Teknolojiyi eğitim öğretim sürecinde bilgi edinme ve araştırma yapma
amacıyla kullanma becerileri kazandırma.
Etkinlik ve
Grup Çalışmaları:
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi
etkinlikleri ve grup çalışmaları ihtiyaca yönelik gerçekleştiği gibi talep
üzerine de yeni etkinlik çalışmaları başlatılabilir.
• Akademik ve Bilişsel Grup Çalışmaları: Öğrenme
Becerilerini Geliştirme, Çalışma Teknikleri, Sınav Kaygısı, Verimli Ders
Çalışma.
• Akran Arabulucuk ve Çatışma Çözümü
• Kişisel Gelişim
• Öğrenci Bülteni: Yarıyıl tatili,Yaz tatili,
kaygı, sınav hazırlıkları
Test ve
Teknikler
• Öğrenci Tanıma Formu
• Öğrenme Stilleri
• MOXO
• Beier Cümle Tamamlama Testi
• Sınav Kaygısı Envanteri
• Sınav Tutumları Ölçeği